کسب درآمد

در آغوش مرگ - DARK SOULS II پیش‌نمایش

نوشته شده توسط:ستار مرادی | ۰ دیدگاه

هر کدام از مدعیان و بزرگان بهترین نقش آفرینى های سال 2014، با سبک و سیاق خاص خود پا به عرصه رقابت گذاشته اند. یکى مانند The Witcher 3 دارای ویژگی های منحصر به فردی است که در هیچ بازی مشابهی یافت نمی شود و دیگرى Dark Souls II که نمونه ای حقیقی از یک RPG چالش برانگیز است. اگر نگاهى به بازخوردهای نسخه اول DS بیندازیم، شاهد نظرات گوناگون و متناقضی خواهیم بود. در واقع این بازی براى همه خوشایند نیست و نمی تواند انتخاب شایسته هر بازیکنی باشد. درست است که نسخه اول، یک نقش آفرینى تمام عیار بود، اما به دلیل گیم پلی فوق العاده سخت، نتوانست نظر مثبت عموم را بدست بیاورد.

در مقابل، عده ای که عنوان انحصاری سال 2009 کنسول PS3 یعنی Demon's Souls را تجربه کرده بودند، بلافاصله مجذوب این بازی شدند. در یک کلام، DS افراد با اراده و با حوصله را هدف گرفته و برای بازیکنان راحت طلب، چندان مناسب نیست. آن هایی که با یک شکست راه خود را عوض نکرده و آن را مقدمه پیروزى مى دانند. تأکید طرفداران براى DSII، بهتر شدن گیم پلى است. البته نسخه قبلی نیز از گیم پلى خوبى بهره مند بود، اما این بدیهى است که هر قسمت باید نسبت به قبل پیشرفت داشته باشد. جدا از سختى ها، DS واقعاً لذت بخش است، چرا که RPG بودن آن تنها در انتخاب دیالوگ ها و زاویه خاص دوربین خلاصه نمى شود.

قرار شده که نسخه دوم کمى راحت تر باشد که بیشتر در فاصله Check Pointها خلاصه مى شود، چون........

به ادامه مطلب بروید.........

 

در DS فواصل آنقدر زیاد بودند که در این بین شاید چندین بار کشته شده و بازى را از اول شروع می کردید. DSII نسبت به گذشته تغییراتى کرده که خوشبختانه اکثر آن ها مثبت جلوه می کنند. عوامل طبیعى، مانند باران، تأثیر بسزایى در پیشروى بازى خواهند داشت. براى مثال، راه رفتن از کنار یک پرتگاه در هنگام بارندگی بسیار سخت و نفس گیر است. بنا بر گفته سازندگان، هوش مصنوعى دشمنان بهتر شده، بطوری که فقط در انتهاى مراحل نباید منتظر Bossها ماند، چرا که آنان همیشه در تعقیبتان هستند و هر لحظه ممکن است که به شما حمله کنند.

پس باید خود را براى مبارزات طاقت فرسا آماده کنید. همچنین می توان به حرکات نرم تر این نسخه اشاره کرد که یک سر و گردن بهتر از گذشته به نظر می رسد. جدا از بحث گیم پلی، گرافیک بازى را مى توان یک حرکت رو به جلوی کاملاً مثبت قلمداد کرد که با حفظ سبک گرافیکی خود، بسیار قوی تر و زیباتر به نظر می رسد. اغلب اماکن بازى در تاریکى مطلق هستند و داشتن یک مشعل ضرورى است که با روشن کردن آن مى توان به قدرت بصری بازى که همان نورپردازی باشد، پى برد. فیزیک DSII را در کمتر عنوان نقش آفرینی ای مى توان دید، زیرا با هر ضربه به دیوار یا ستون، شاهد تخریب آن به بهترین و طبیعى ترین نحو خواهیم بود و نکته جالب آن است که مى توان از قسمت هاى شکسته علیه دشمنان استفاده کرد و حتى ممکن است پشت دیوار راهى مخفى باشد!

نبود افت فریم هم یکى از این پیشرفت هاى گرافیکى خواهد بود. در DSII، شاهد شخصى سازى هاى فراوانى خواهیم بود و تمامى کلاس هاى قبلى همچنان وجود خواهند داشت. البته سازندگان قول چند کلاس جدید را هم داده اند. در بازى آیتمى به نام LifeGem وجود دارد که براى تقویت سلامتى شخصیت اصلى بکار مى رود. در طول مراحل، مى توان 3 اسلحه را حمل کرد تا در مبارزات بطور قدرتمندترى ظاهر شوید. داستان که یکی از مهم ترین اجزای یک عنوان نقش آفرینى به حساب مى آید، در DSII‌ پرداخت به مراتب بهتری نسبت به گذشته خواهد داشت. ماجرا مربوط به شخصیتی است که طلسم شده و در حال تلاش براى رهایى از آن است. در این راه با افراد بیشتری آشنا شده و باید ماجراجویی های فوق العاده خطرناکی را تجربه کند. انتظار مى رود که DSII بتواند به موفقیت هاى خوبى دست یابد و باز هم با یک نقش آفرینى عالى و البته سخت مواجه شویم.

منبع : پردیس گیم

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...